Vis enkelt innlegg
Gammel 04-04-11, 20:30   #36
KarMa40
Seniormedlem

KarMa40 sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Referanseverdier for hypotherose-behandling

Jeg husker fra sonjas, der flere har gått på overdosering at du tar en dag helt uten levaksin og så begynner på den gamle dosen igjen, altså 100mg pr dag.
Det var den lette delen.

TSH-målingen sier fortsatt at den veldig gjerne skulle hatt mer stoffskiftehormoner i omløp, min fullmedisinerte sambo har TSH på 0,20 og 1 regnes som balansepunkt for friske. Det er derfor Sonjas folkene sier at du har for lav dose. Og for T4 regner de at mange må opp i 24-25 før de merker bedring.

Men så er spørsmålet om man skal behandle blodprøvene eller pasienten...

Jeg tror at om du trapper ned og blir bedre av det, slik at du kan få hvilt litt ordentlig er det vel det beste du kan gjøre til å begynne med. prøv å få tatt blodprøver noen uker etter nedtrapping og se resultatet?

For å trappe opp igjen er det mulig du må ta 12,5mg økning i uka og så kjenne på om det er passe i minst to uker etterpå, før du øker igjen.

Og det er mulig du vil få effekt av de forskjellige tilskuddene som sonjas brukerne diskuterer. Vitamin D3 i voksne doser, selen, vitamin c, magnesium, og andre.
Både vitamin D3 og selen og jod er viktige for omdanningen av T4 (lager-stoffskiftehormon) til T3 (aktivt stoffskiftehormon).

KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat