Vis enkelt innlegg
Gammel 04-04-11, 12:52   #7
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: God ide for bruk av skjørost?

Dette spiste vi mye av da jeg vokste opp. Jeg kommer fra en bygd rett ved Sør-Trøndelagsgrensen, så mye av mattradisjonene våre er påvirka av det.

Vi blanda helt enkelt skjørost med en blanding av rømme og kefir. Man kan sikkert droppe kefiren, jeg antar det er like så godt med bare seterrømme. Og så drysset vi jo sukker over, da, men det kan lett byttes ut med sukrin/splenda, og så hadde vi gjerne tørket kjøtt eller spekepølse ved siden av. Utrolig godt!
Skjørost minner litt om cottage cheese, men er tørrere, og personlig synes jeg det smaker MYE bedre.

Dette var en dessert vi alltid spiste ute på verandaen på sommeren! Fine minner.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat