Vis enkelt innlegg
Gammel 03-04-11, 20:42   #5
Kirsti120
Juniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
Kirsti120 er på en erverdig vei

Sv: Trenger noen råd fra dere veteraner!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Du kan feks droppe brød/knekkebrød fordi det ofte stopper vektnedgangen hos folk. Lavkarbo eller ikke!
Det samme gjelder Atkinsbarer.

Du kan øke fettmengden eller karbomengden. Er du i ketose, kan du fint spise mye fett uten problemer. På ketolyse anbefales det å ligge på ca 15 karber for kvinner, gjerne litt høyere etter hvert!

Du kan prøve å drikke mer. Mange opplever at de går fortere/mer n ed om de passer på å få iseg 2.5- 3.0 liter væske i døgnet, Trenger ikke være vann, altså!

Måler du deg, eller går du bare på vekten? Kan være lurt å måle cm på strategiske steder også!

Masse lykke til!

PS! Har du forresten lest denne nybegynner- tråden? Den er super!

Takk for råd. Har ikke målt meg nei, men kjenner at beltet har blitt løsere og ansiktet smalere. Men det holder liksom ikke når man har 40 kilo overvekt å ta av!

Jeg blir litt forvirret, for du gir meg jo råd om å kutte ut brødet mitt, som gir meg bare 6 gram karber i døgnet. Men du sier samtidig at jeg kan øke karbomengden? Hvorfor er det egentlig sånn? Er det sånn at man må prøve seg frem og finne det som passer for hver enkelt? Synes det er så komplisert. Da må man jo liksom prøve alt mulig rart for å finne det som funker?

Kirsti120 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat