Dette må jeg til bunns i.. Kanskje er det noe jeg ikke skjønner...
Opprinnelig lagt inn av Nille
Pr 100 gram er det 470,8 kalorier, 26,1 gram protein, 15,1 karber minus 11,3 fiber er ca. 4 karber. 1 skive veier ca. 50 gram = 2 netto karber.
Jeg havner ut med mye høyere karbo-innhold ( 11,5 pr.100gr). Derfor lurte jeg på om man ikke skulle regne med de hele korna.
Huff, dette forklarte jeg dårlig. Men der er viktig at alle ingredienser skal regnes med. Det er kun fiberinnholdet i hver enkelt vare som ikke skal være med.
Jeg henger med i forklaringe din . Tenker bare at hvis frøa går stort sett ufordøyet gjennom, kan man jo ikke gjøre seg nytte av verken protein, karbo eller det gode fettet.
Jeg syns og at linfrø skal telle med (altså ikke som 0), for når du tygger brødet vil iallefall en god del av linfrøene bli knust og da bør det telles med. Hvis du bare svelger uten å tygge er det en annen sak !! Min pakke hadde 8 netto karber pr 100 gram og det har jeg regna med ! 2 karber pr skive er uansett ikke mye !!
Jeg vil og ha skive med bare 2 karber i !!! Vet bare ikke hvordan...
Forstår ikke helt hvordan du har fått 121 gram karbo pr. 100 gram brød da. Det må vel være for hele brødet vel ??
Uff, skrivefeil , selvfølgelig er det i hele brødet...
Sist redigert av Nille : 10-08-05 kl 16:29.
Årsak: ordna rammer
|