Vis enkelt innlegg
Gammel 03-04-11, 18:42   #20
Julie
Seniormedlem

Julie sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 31
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: Benhinnebetennelse

Tenkte jeg skulle mase litt igjen på deg, Nerthus, siden det virker som om du kan såpass mye om det her...

Betennelsen er altså borte, vil jeg si, men føler likevel at jeg opplever at leggen er litt for stram. Spesielt i det siste har jeg slitt med at jeg ikke kan finne en komfortabel sitteposisjon, og det er utrolig slitsomt, for å si det sånn...

Jeg "tør" heller ikke begynne med trening igjen, da jeg føler at betennelsen nesten ligger og venter på at jeg skal overbelaste beinet. Det gikk et par uker da jeg ikke tenkte på beinet i det hele tatt, og da virket det som om det var ganske bra. Vet ikke om det kan ha noe sammenheng - at jeg sluttet å tenke på det fordi det ble "bra", eller om det ble bra fordi jeg sluttet å tenke på det?

Samtidig er det jo litt vanskelig å ikke tenke på det når det er sånn - blir liksom litt motløs når jeg tenker på at jeg er 16 og sånt sett ikke "burde" være syk på denne måten...

Jeg har ikke brukt Porto Santo gelen så mye i det siste, da jeg ikke følte at det hjalp sååå mye når jeg brukte den. Ikke har jeg følt at tøyingen har hjulpet så sykt mye heller, og jeg føler meg jo litt motløs når jeg tenker på at jeg kanskje må drive og tøye opptil flere ganger hver dag i all evighet for å "holde" meg frisk...

Har du noen tips å komme med? Har ikke vært til fysioen noe mer da jeg følte at han ikke var til mye hjelp, men når det kom til den dagen at jeg skulle til fastlegen for å få henvendelse til ny fysio, kjentes leggen liksom såpass bra ut at mamma og jeg bare avbestilte timen. Var jo tross alt ikke noe vits med visitt når jeg følte at beinet var "friskt"...

Kjempetakknemlig for all hjelpen din så langt, forresten - er så fint å vite at jeg har noen å spørre som har erfaring med dette her fra før av...

PS. Kom forresten på at når jeg var til fysio sist gang, ba han meg ta av skoene, for så å stå helt normalt. Han nevnte da at det så ut som om jeg kanskje ikke hadde nok "bøy" i foten, altså at fotensålen var for flat, og at jeg kanskje kunne vurdere å skaffe et annet slags innlegg for å hjelpe mot det. Har du noen erfaring med dette her? Gidder liksom ikke betale 300-400 kroner bare for å spørre han om jeg burde skaffe det, for jeg bruker jo allerede en type såle som ligger "rundt" hælen og som demper støt når jeg går...

Var forresten også en dag her når jeg følte for å komme meg litt raskt hjem, og da gikk jeg i et ganske høyt tempo. Det var ikke lange strekningen, kanskje 400-500 meter, men når jeg kom hjem kjente jeg at benet føltes veeldig stramt! Jeg stod på trappa og tøyde en liten stund (med hælen hengende ned over trinnet, liksom), og så satte jeg meg ned og bare beveget føttene i rolige sirkler for å strekke på musklene. Dette hjalp veldig mye, for jeg kjente liksom at musklene "slappet" av, men dette har jeg aldri hatt problemer med før - og jeg har alltid hatt en ganske rask gange...

Føler meg liksom litt oppgitt... håper jo på å dra til England på skole neste år for å ta en interasjonal eksamen, men det programmet innebærer ganske mye aktivitet, og om beinet fortsetter sånn her, og ikke blir bra, er jeg redd for at det kan ødelegge alt...

Ble litt sytete innlegg (igjen), men jeg vil så gjerne få ordnet opp i dette! Jeg vil bli frisk!

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat