Vis enkelt innlegg
Gammel 03-04-11, 15:33   #8
Mithila
Medlem

Mithila sin avatar

Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 41
Mithila er på en erverdig vei

Sv: Nå gir eg snart opp ...

Opprinnelig lagt inn av Labomba, her.

Forventet vektnedgang:Ikke alle raser ned i vekt – det bare virker sånn, man blir fort blendet av alle suksesshistoriene her inne på forumet.
Her har altfor mange altfor høye forventninger, husk at kroppen ikke er en maskin, det beste er å gå ned 0,5-1 kg pr uke, husk at hode (det mentale) også skal følge med.

Hvor mye og hvor fort man går ned er individuelt og er også avhengig av flere faktorer; hvor mye man skal ned, de som skal ned mye mister ofte mye i begynnelsen; hvor mye vann man har i kroppen da man som oftest mister mye vann i begynnelsen; hvilket kosthold man har før man begynner på lavkarbo; har man drevet med jo-jo slanking tidligere kan også virke inn, etc. Husk at sykdom, medisinering etc kan innvirke på vekttap.
Hjelp jeg går ikke ned/vekta står stille:Ha i minne at kroppen ikke er en maskin, noen ganger vil vekta nødvendigvis stå stille, noen kan endog gå opp noen kilo i forbindelse med mens og/eller eggløsning. …man snakker ikke om platå før vekten har stått helt stille i minst 4 uker. Husk også at kroppen kan trenge opp til 4 uker for å omstille seg til å komme skikkelig i gang i fettforbrennings modus. Har man gått ned mye på kort tid så er det helt normalt at kroppen trenger en ”tenkepause” – mange opplever lite eller ingen nedgang i uke 3-4. Har man nådd et platå så gå igjennom kostholdet ditt nøye og eventuelt sjekk det ut for de mye omtalte partystopperne. Husk også at salt mat binder vann i kroppen, mange som har fått seg en overraskelse dagen etter et spekematsgilde for eksempel.

Dette er kopiert fra ArnaKristin " Til alle nybegynnere på lavkarbo"
Les dette, så er det faktisk lettere å forstå hele konseptet.

For meg er det ikkje den uteverande vektnedgongen som er verst, men klusset med menssyklusen. Ja, eg synest det er kjipt at det ikkje skjer noko, men eg kjenner eg blir litt irritert når eg får ei sånn tilbakemelding som dette... Eg har lest det som ArnaKristin har skrive fleire gonger, særleg då eg starta opp i januar. Så det har ikkje med at eg ikkje har satt meg inn i sakene! Det er likevel ikkje til å stikke under ein stol at mange starter med lavkarbo for å gå ned i vekt, og eg er ein av dei. Men eg har lest så mykje om det, og vore såpass aktiv her inne at eg synest at "forstår konseptet"

Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat