|
Sv: Ketolysekur for 2. gang og kun ned 1.5 kg på 2 uker!? Noen som har et par gode rå
Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.
Ønsker deg lykke til!
Men MÅ det være enten eller?
Altså enten vektklubben (som jeg tipper er ala Roede) eller ketolyse?
Jeg har gått ned 25 kg på lavkarbo, men ikke vært i ketose. En form for Lindberg, men mindre karbohydrater. Det har ikke gått fort, men det er i alle fall stabilt. For målet er vel å gå ned og bli der?
jeg har gått ned mange kilo før i mitt liv, på ulike dietter, men alltid gått opp igjen. Men ikke nå, og kostholdet er veldig greit å leve med til hverdagen.
Ikke tenk "slankekur" - tenk livsstilsendring. Tenk over hva som egentlig ligger i det ordet. Hvordan vil du leve resten av livet?
Tusen takk for det Du sier noe der... Kansje jeg skal ta meg en titt på Lindberg, vet ingenting om hans filosofi! Og jepp, vektklubben er ala Roede. Du har helt rett, dette er for meg starten på en livstilsendring, men litt utålmodig i nå i starten, og det er nok aller mest for at vi reiser på ferie 1.mai Men nesten 8 kg ned på litt over 2 mnd er jo egentlig over all forventning! Så jeg bør vel ikke klage. Samtidig så er det ikke så rart mtp et bedre bekken og fra null trening til 4-6 ganger per uke, samt kraftig kostholdsendring! Så jeg gleder meg uansett til fortsettelsen. Må bare finne ut av hvordan jeg skal gjøre dette.
Hvis jeg skal være helt ærlig så er det å være i ketose i flere mnd i strekk lite fristende da det er så mange "begrensninger", og alt må tilrettelegges mtp besøk, sosialt samvær osv. Passer dårlig til vårt levesett som aktive og meget sosiale småbarnsforeldre. Det ender ofte opp med at vi ikke spiser på timesvis da utvalget er begrenset hvis vi har det hektisk! Jeg savner det å ta seg en banan og en yt etter trening, og det å smøre seg 2-3 knekkebrød å slenge i seg for å holde maskineriet i gang...
Målet mitt er helt klart å gå ned i vekt og bli der! Skal ikke tilbake til vekta jeg hadde som 20-åring, men gleder meg til å være slank igjen!!! Og det føles topp å være på riktig vei selv og veien enda er ganske lang.
Hvor lang tid har du brukt på dine 25 kg ned? Har du trent mye i tillegg?
|