Vis enkelt innlegg
Gammel 01-04-11, 21:38   #1548
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 53
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

for nedgang til Streber, Titti og Hapylady
Og til alle oss andre også, merker at motivasjonen er høy hos alle - herlig

Her er det full planlegging av fase 2-måltider pågang, skal bl.a. lage de brokkolinuffinsene til Titti
Ser for meg at de blir kjekke som nistemat neste uke, for da skal jeg inn til undersøkelse for den hjerteforskningen jeg er med på.
Og Haukeland er ikke akkurat kjent for sitt lavkarbo-lunchtilbud, så kjølebag men egen niste blir nok løsningen.
Var forresten innom der i går og tok hjerteultralyd, EKG, blodtrykk (også i beina) og ørten blodprøver.
Fikk beskjed om at jeg har en bitteliten lekasje på den ene hjerteklaffen, men at den er ufarlig og veldig vanlig (over 80% av befolkningen har denne type lekasje)
Ellers var blodtrykket fortsatt forhøyet, selv etter at jeg hadde tatt medisinen min, og de kunne se på ultralyden at hjerteveggene viste tydelige tegn på høyt blodtrykk over tid.
De var rett og slett blitt fortykket - er det ikke nok at jeg er overvektig kanskje? må hjerte bli tykt også???
Men de forsikret meg om at dette vil gå tilbake til normalen når blodtrykket senkes, men at det vil ta minimum 3-6 mnd med medisinering før dette skjer.

Nese uke blir det bl.a. tredemølle-test, hvor de måler oksigenopptak, endring i blodtrykk og sikker en hel del annet.
Kommer tilbake med rapport tenker jeg.

Jeg kommer forøvrig til å kjøre 2 fase2-måltider framover, for jeg har rett og slett gått fullstendig i metning på kjeksene - ble myyyyye kjeks på bussen i vinter.....
Nå kan jeg imidlertid spise mellommåltid før jeg går fra jobb, så da kan jeg jo tilberede kakao, suppe eller frokostblanding som mellommåltid.
Fase2-måltidene blir i hovedsak lunch og middag/kvelds tenker jeg.

Men nå er det helg, og i morgen skal jeg kjøre til et fantastisk turområde og ha en 2-timers tur i skog og mark.

Ha en fantastisk helg alle dere vakre mennesker

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat