Vis enkelt innlegg
Gammel 09-08-05, 13:21   #23
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve

donjuanwannabe sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Jeg synes 86 % blir for besk på smak for meg. 70 % er akkurat passe. Ekte mørk sjokolade (fra 70 % og oppover) inneholder så lite sukker likevel så forskjellen på 70 % og 86 % er minimal. 86 % er derimot fettredusert og det er ikke gunstig, mye godt fett i kakaobønner. Høyere %-tall tilsier ikke nødvendigvis at det er sunnere enn mindre %.

En annen ting er den ekslusive følelsen med god mørk sjokolade. (ihvertfall får jeg det). Noe annet enn Atkins sjokolade og andre "sunne" sjokolader fulle av kjemisk søtstoff og billig innpakning. Jeg føler at jeg nyter den gode smaken når den smelter på tungen og at jeg vet at jeg spiser noe litt søtt og godt som er kjempesunt og som faktisk smaker av sjokolade.