|
Sv: Hvorfor går jeg OPP i vekt igjen?
Takk for svarene, så langt. Jeg har skrevet egenkomponert fordi jeg ikke helt klarer å bli enig med meg selv hva jeg vil enda :knegg: Altså, hvilken teori jeg vil velge å følge. I utgangspunktet er jeg veldig FOR rå matvarer. Typer supermat, og lite kunstig søtning. Og så har jeg troen på at jeg ikke kan gå på en diett over en kort periode, men at jeg må legge om kosten min til slik jeg skal leve resten av mitt liv. I min ideelle verden spiser vi minimalt med e-stoffer, og bearbeidede matvarer. Jeg liker å lage mat fra bunnen. Problemet er at mange av de matvarene jeg kunne tenke meg å bruke er lite tilgjengelig og ofte kostbare i innkjøp. Jeg er ny her inne, så jeg er inne og leser hver dag for å prøve å bestemme meg for en retning :nikker:
Jeg er 174 cm høy og veier nå 88,9 kilo. Var 91,1 kilo da jeg begynte, men da hadde jeg lagt på meg 5 kilo etter at jeg trappet ned på ammingen. Jeg har hatt BMI på over 50 (!!) så jeg har enorme mengder med løs hus rundt omkring. Jeg tok en meget vellykket Gastric Bypass-operasjon for 4 år siden. Har holdt meg på omtrent samme vekt siden 2008. Grunnen til at jeg vil ned noen fler kilo nå er på grunn av løsskinnet. Det skal fjernes i år, og da vil jeg ned på en BMI på 26 før operasjonen. Jeg er klar over at disse siste kiloene sitter godt, for jeg har jo ikke veid så lite siden grunnskolen(har slitt med overvekt hele mitt liv).
Nå spiser jeg sånn ca:
Frokost: lavkarboknekkebrød med et par egg og meierismør og cottage cheeze, eller ost
Lunsj: Det samme som til frokost
Middag: kjøtt eller fisk med fet saus eller rømme, og noe grønnsaker
Kvelds: lavkarboknekkebrød/lavkarbobrød med lavkarbo pålegg
Jeg har spist en atkinsbar i ny og ne. Eller den første uka spiste jeg en nutrilettbar i ny og ne, til jeg fant ut at det var karber i den. Men da gikk jeg jo ned i vekt, da.
Kanskje det er det jeg må gjøre, bytte ut en atkinsbar med en nutrilettbar i ny og ne?
|