Jeg har ganske like mål som deg. Jeg la om til lavkarbo for litt over ett år siden fordi magen min ikke tåler så mye karbohydrater. I tillegg får jeg mer energi, mer stabilt blodsukker og reduserer vekten litt. Jeg trener veldig mye, spesielt i vår og sommer sesongen hvor jeg lader opp til maratonløp. Akkurat som deg veier jeg litt mer på vinteren enn på sommeren ( det gjør vel de fleste i dette landet...). Det er fullt mulig for "småfolk" som oss å gå ned på lavkarbo, men hvor mange kg avhenger jo selvfølgelig av aktivitetsnivå osv også. Min erfaring er at jeg må passe litt på kaloriinntaket for å gå ned i vekt. Jeg spiser ikke poteter, brød, ris, pasta og andre høykarbokilder og heller ikke linser og bønner som brukes på f.eks Fedon. Men det er bare mitt valg da I stedet spiser jeg så og si alt av grønnsaker, men er litt forsiktig med rotgrønnsakene. Men jeg spiser litt av de, i hvertfall i de mest hektiske treningsperiodene. I tillegg spiser jeg litt bær og kanskje en frukt i ny og ne. Dette er bedre for meg enn masse desserter med høyt fettinnhold. Men dette også varierer jo veldig fra person til person. Jeg tror det viktigste for deg er å trene og å kutte de raskeste karbohydratene. På den måten vil du stramme opp kroppen, bygge muskler og dermed gå litt ned i vekt og redusere fettprosenten. Prøv å ikke heng deg for mye opp i selve vekttallet ditt. Jeg var helt obsessed på dette før og ville ikke veie mer enn maks 50 kg. Men når man blir eldre forandrer kroppen seg og det er naturlig å veie mer enn man gjorde da man var 18 år. Det viktigste er jo å ha en stram og flott kropp med muskler i stedet for fett! Lykke til og bare ta kontakt hvis du vil dele erfaringer