Vis enkelt innlegg
Gammel 31-03-11, 17:00   #12
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kun for veldig overvektige?

Opprinnelig lagt inn av RaniE, her.

Interessant å lese om hun som løp marathon uten å fylle på med karbo på forhånd. Men sportsdrikk på slutten er vel en energibombe? Det med spagetti og bløtkake var/er standard for birkebeinere, og jeg har litt vondt for å tro at det går bra uten karbohydrater. Men kanskje jeg tar feil. Det er kanskje spørsmål om tilvenning og trening?

Det er spørsmål om å ha TRUA og ikke minst kunnskapen om hvorfor det vil gå kjempefint uten karbohydrater under lange løp
Til og med thomas alsgaard spiste tildels lavkarbo - fordi som han sa, karbohydratene holder deg i gang i starten - men det er fettet som gjør at du fullfører lange løp...

Hva er det du tviler på - hva mener du skjer når du ikke spiser deg opp på spaghetti og bløtkake i flere dager før et løp? Kroppen din har uansett en viss mengde plass til å lagre glukosen lett tilgjengelig for energi, overflødig karboinntak går RETT i fettboksen Hvis du spiser mye karbo hver dag, bruker kroppen disse som energi - resten lagres som fett. Skal du ha lange løp - må du konstant fylle på litt karbo for å klare og fullføre, om du da ikke er en av få som har en kropp som kjapt klarer og snu om til å bruke kroppsfett effektivt under harde belastninger.

Spiser du derimot lavkarbo over flere uker FØR et slikt løp, vet kroppen hvor den skal hente energien fra. Noen opplever at man ikke blir like eksplosiv som før, men jeg tror jeg kan garantere at du blir veldig mye mer utholdende, og når andre må ta pause og fylle på med karbo - vil du kunne fortsette uten å innta noe som helst... I dare you!

Mine treningstimer er blitt helt sinnsyke, før når jeg gikk tom for styrke med PT kan jeg nå puste i 10 sekund og gjøre enda flere rep. Går aldri tom lengre... er ikke så eksplosiv og kjapp, men ekstremt utholdende.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat