|
Sv: Den store felles ED-tråden
Så godt å få tilbake lappen Grotingeling!! Det vil nok gjøre hverdagen din mye lettere!
Jeg har brukt formiddagen inne på forumet og lest meg tilbake på denne tråden (veeeldig produktiv dag mao ). Jeg kom over en "diskusjon" som dere har hatt, om slankere som ikke var særlig overvektig. Flere av dere skrev dere ble provosert over dette, og det kjenner jeg provoserer meg litt... (Jeg har jo skrevet før at jeg begynte slanking i januar med en BMI på 25,2, så da rekner jeg med dere har satt meg i samme bås.)
Jeg har vært tynn hele livet frem til jeg fikk barn, noe som førte til mange kilo opp. Jeg kjente ikke kroppen min igjen Det var tungt, jeg følte meg stygg osv. Skal jeg da bare gå sånn resten av livet pga at det er mange som er tjukkere? Har ikke jeg like stor "rett" til å finne tilbake til min trivselsvekt som de som må ned 40 kilo? Hører ikke jeg like mye hjemme her som de som skal ta av mer enn meg?
Sånn jeg føler det: Jeg har vært veldig konsekvent med maten og kan telle på èn hånd de unntakene jeg har hatt på disse 12 ukene (som forøvrig har kommet ute, i situasjoner som jeg ikke rår over). Jeg har gått ned 13 kilo siden 6. januar, men likevel har jeg en følelse av at det vanker mer skryt til den som tar litt ost her og litt nøtter der. Ikke missforstå- det er ikke skryt jeg er ute etter, men jeg opplever at for å passe inn i denne tråden er det nesten er forutsetning at man ikke er så "flink" med dietten? ( leste om ei her inne som skrev at hun hadde vært medlem i vektklubben, men der var alle så "flinke", at hun mistet motivasjonen.)Jeg mener ikke at det er bare en måte å gjøre dette på- selvsagt må man finne en måte man kan leve med, og hvis det betyr litt utskeielser så er ikke det dumt, MEN det må være lov å følge opplegget slavisk og få den samme anerkjennelsen som resten! Det er hard jobbing og mange forsakelser som ligger bak mine kilo også, så jeg er nok like stolt over min nedgang som dere er over hverandres. Må presisere at jeg har stor beundring for alle som står på og det bare går "sakte" likevel- den jeg ser mest opp til på dette forumet er Streber, som har en viljestyrke og utholdenhet jeg bare kan drømme om
Sånn, da har jeg fått sagt det jeg har følt på en stund Ønsker dere ALLE en fin dag- slavisk eller ei

|