Hei på deg! Jeg har brukt en egenkomponert lavkarbo som du, og oppdaget ganske fort at jeg måtte ha fett. dvs. fløte, majones, rømme "type" fett. Jeg tror at med "fett skal fett fordrives". Jeg vet at for noen høres dette litt rart ut, men har funnet ut at jeg har mer "energi" når jeg spiser feks. bær m/fløte og eggehakk. I tillegg til kjøttet og den andre maten jeg spiser. Jeg for min del teller ikke kcal så jeg aner ikke hvor mye jeg får i meg pr. dag. men jeg lever på ca. 100gr. karbo pr.dag og har stått stabilt på vekta i 3 mnd nå . Denne tunge pustingen du referer til hadde jeg til å begynne med, men fant fort ut at det var stress for min del som var årsaken. Stress i form av min livssituasjon og fordi jeg da hadde begynt å legge om til lavkarbo som var en totalt ny måte å tenke på. Fordi jeg har lært å meditere, bruker jeg denne metoden for å unngå tungpustingen.... Når jeg klarte å få kontroll på den fikk jeg også god søvn igjen Når det gjelder drikke har jeg funnet ut at både vann og farris halvblandet med eplemost er fint for en dehydrering eller "utskylling av mineraler" i kroppen. Når du drikker farris o.l får du i deg salter og mineraler som kroppen trenger. Når det gjelder eplemost er det mer for smaken enn noe annet. Dehydrering er jo en "risiko" når en bruker lavkarbo. Jeg drikker ca. 3 liter vann pr. dag. Av disse er ca.1/2 l farris. I tillegg drikker jeg ca 1 liter kaffe. Avspenningsteknikker er også en veldig fin ting å gjøre før du sovner. Håper dette kan hjelpe deg litt videre