|
Sv: Kostnad ved lavkarbo?
Opprinnelig lagt inn av Ishwanvile, her.
Da har jeg levd på lavkarbo siden sist og jeg gikk ned, ikke i kilo, men magen ble mye mindre oppblåst 
Etter en uke på vanlig diett igjen (sprekk fordi vi var borte) så ble jeg igjen oppblåst, så det er tydelig at hvetemel/karbs må vekk.
Det jeg ikke vet, er hva jeg skal falle på slags vei. Jeg har lest mye og jeg klarer ikke bestemme meg. Jeg er helt avhengig av proteinshake (Three in one pga trening)
Næringsverdier Per 100g
Energi 1512kj/358kcal
Protein 86,0 g
Karbohydrater 2,4 g
Fett 0,4 g
men jeg har kommet dit hen at jeg liker å spise mat med mye ost i! Ost er digg! Men det liker vel ikke Dr. Lindberg? Og det var jo den jeg fikk anbefalt her, nettopp fordi jeg skal bare ned pyntekilo. I utgangspunktet er det jo magefettet mitt som plager meg, og usunn mat legger seg jo som bilringer bare man tenker tanken.
Trenger mellom 3 og 5 ganger i uka. Styrke minimum 3 ganger i uka resten er alternativ trening. Kondisjonstrening MÅ på plass, men tilbake til kostholdet.
Ta f.eks Ostelasagnen eller minipizza (osteskiver fra kavli med pizzafyll på), hvilken vei hører disse i? Jeg sliter virkelig med å finne en vei jeg klarer å like matvalget på uten å gå lei og uten å føle meg sulten!
Jeg trener 8-9 ganger i uka, minimum 3 timer og jeg drikker ikke proteinshake. Tull, du får nok protein gjennom kosten med mindre du veier 200 kg.
Lindberg liker ost og ekte meieriprodukter, men alt i moderasjon, slik som han sier med fullkornsprodukter.
|