|
Sv: Ukepenger til en jente på 13 år
Det er jeg enig i Lekarbo at rommene og sine egne ting må de holde orden på uten å få penger for det. Skrev det ned for å sikre meg at ingen reagerte på at de ikke gjordet det.
Vi har ikke definert hva hver enkelt skal gjøre her i huset, men vi gjør utifra hva som trengs. Månedspengene er de samme uansett om det er en måned hvor de har hjulpet mye eller lite.
Her i huset får de penger for å gå tur med hunden. Dvs de får fratrekk på månedspengene dersom de ikke gjør det. Det er rett og slett fordi de er litt sløve der og det går utover hunden. Om det er riktig eller ikke det aner jeg ikke. Vi måtte gjøre noen grep her.
Sitat:
Men jeg tenker hvis de får en viss sum i uka må de lære seg å disponere og spare litt til ting de vil kjøpe seg. Og ikke alltid bli spurt om småpenger til ditt og datt.
Det har ungene våre lært seg. Ser at det er litt vanskelig for 13 åringen enda, men vi jobber med at hun skal lære det. Er nok lurt med ukepenger istedenfor månedspenger så det tror jeg vi skal gå over til for henne.
|