|
Sv: Forvirret
Tusen takk for alle svar!
Engledans: Trådkuppet går helt fint!!
Nerthus: Kjempeinnlegg !
Jeg ser og kjenner jeg irriterer meg litt over alle disse "jeg går ikke ned" trådene. Spess når det er snakk om å gå ned 3-5 kilo... Trodde lavkarbo var vektregulerende og ikke en slankemetode (om dere skjønner hva jeg mener) Kroppen stopper på den vekten den trives best i selv, selv om det kanskje ikke er det idealet som hodet har.
Det er mye forvirring i dette forumet, og det tror jeg har noe med at det er blitt så utrolig stort. Det er mange rettninger, og folk er kanskje ikke helt klar over hvilken rettning de svarer på, og svarer i vei på noe som blir helt feil...
Er det noen som vet om noen gode forum som går på kun ketolyse, men som jeg slipper å betale for?
Selv veier jeg 102,2 kilo nå (veide 110 i september) og bør gå ned endel. Med 165 cm på sokkelesten så kan jeg vel trygt gå ned 20-30 kilo. I tillegg så har jeg som sagt fått diabetes type 2. Så man kan vel trygt si at et lavkarbokosthold er midt i blinken for meg.
Jeg startet på Grete Roede, noe som ikke passet for meg overhodet. All veiingen og registreringen gjorde at jeg datt ut, samt at blodsukkeret ikke var tilfredstillende.
Men ser jo nå at jeg kanskje burde ta noen stikkprøver i allefall, for å se om jeg har en grei fordeling på fett, karber og proteiner. Stixene viser i allefall ketose, og siden jeg ikke har noen andre symptomer på det så må jeg jo nesten stole på de.
Takk igjen for alle svar!
Rotete innlegg dette, men er litt sløva i huet etter et døgn med migrene :P
|