Tråd: Forvirret
Vis enkelt innlegg
Gammel 30-03-11, 15:27   #12
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 46
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Forvirret

Sitat:

men bare mener at det er alt for lett å misforstå det når man sier minst 15g..

Så la oss være diplomatiske å si rundt 15 gram karbohydrater da

Det med 100 gram fett har jeg aldri hørt om. Det jeg derimot har hørt er at ved å spise ca like mange gram fett som gram proteiner og 15-20 gram karbohydrater får man en ok fordeling av næringsstoffene. Stemmer dette?

Og grunnen til at man sier at "Når du tror du har spist nok fett, spis litt mer", er kanskje for at man i begynnelsen ofte henger igjen i sin tidligere fettfobiske tankegangen at det fort kan føles som mye fett selv om det ikke er det? Jeg spiser rundt 130 gram fett per dag nå, og syns ikke det er så mye. Men nå har jeg gått på lavkarbo i flere år og har blitt vandt med det. I starten på min lavkarbiske karriere spiste jeg nok betraktelig mindre fett enn nå og følte at jeg omtrent kunne svømme i det.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat