Vis enkelt innlegg
Gammel 29-03-11, 19:40   #17
Jente 1980
Medlem

Jente 1980 sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Tromsø
Jente 1980 er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekur for 2. gang og kun ned 1.5 kg på 2 uker!? Noen som har et par gode rå

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Jeg vil bare si at å gå fra ett opplegg på vektklubben som er magert, kalorifattig og med en god del karbs til ketolyse som er i motsatt ende og så gå ned 1,5 kg på 2 uker er ganske godt gjort. De fleste vil nok legge på seg når de forandrer slankekur fra ene til det andre. Iallefall så ekstreme ender av skalaen.
Må også si meg enig med Nellie, at du har urealistiske forventninger. Det store vekttapet kan forekomme, det er ingen tvil om, men det er for de menneskene som starter på kuren og ikke har gått ned noe før (det har jo du gjort på vektklubben) og som gjerne er veldig overvektig.
Men hvordan har du tenkt å leve etter slankekuren er også ett vesentlig spørsmål, endrer du livsstil eller ser du på lavkarbo/lavkalori kun som en slankekur?

Takk for masse flotte tilbakemeldinger!

Du har et poeng i at det å gå fra ene kuren til andre og gå ned 1.5 kg på 2 uker ikke er så aller værst. Har faktisk ikke tenkt på det slik... Grunnen til at jeg startet denne tråden var jo for å høre med dere her inne som har peiling, da jeg på ingen måte er noen ekspert. Jeg synes selvsagt at det beste er å gå ned sakte men sikkert, og at det blir varig! Håper ikke dere tror at jeg er helt "tullete!

Men jeg trodde at det var mulig å bruke ketolysekuren som en slags "booster" for å gå ned ytterligere bare i en kort periode... Snakket med en veninne av meg i forkant som bla har studert ernæringsfysiologi, og det var hun som tipset meg om å ty til ketose i 4-6 uker. Men vi får se hvordan det går, skal prøve meg med litt mer fett som nevnt ovenfor å se om det gir seg litt ekstra utslag på vekta! Så tar jeg det som det kommer. Og jeg lover dere å STRESSE NED.

Du spør hva jeg har tenkt å gjøre etterpå... "Planen" var å gå tilbake til sunne karbohydrater og alt med måte. (kcal kontroll) Da jeg synes dette er enklere i det vanlige liv. Men det kan sikkert diskuteres Eller anbefaler dere meg en gradvis øking av karber slik som det står i ketolyseboka? For så å tenke lavkarbo for livet? Jeg er veldig usikker her... Men ser ikke for meg å leve helt uten å spise pasta feks, men spiser gjerne kun en fjerdedel av det jeg spiste før for å si det slik. Har hatt to relativt tette sv.skap med bekkenløsning, derfor vekt ned og opp... Så nå nyter jeg at vekta går nedover og at jeg blir sprekere og sprekere for hver dag som går, det er helt fantastisk! Så er det om å gjøre å finne "my path" i forhold til hvordan holde seg noenlunde slank når jeg kommer dit en dag!!

Tar gjerne imot tips mtp hva jeg skal gjøre om ca 4 uker da planen var å ikke være i ketose mer... Vi reiser på ferie, og da ser jeg på det som tungvindt!???

Takk igjen for at dere engasjerer dere!!

Carpe Diem
Jente 1980 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat