Jeg har tenkt litt og lest en del på utenlandske forum de siste dagene. Det er litt trist slik saken blir vinklet i media. Det virker som at NÅ er Atkins over og ut (det var jo bare et "blaff" joa, et blaff som har vart i over 30 år !!), hvilken diett tar over ?? Hallooooo, her er det jo snakk om Atkins Nutritionals og salget av produkter som har slått feil . Det har da ingenting med dietten å gjøre !! Lavkarbo produkter har aldri tatt av og blitt den suksessen mange trodde. Pengefolk heiv seg på bølgen og ventet å tjene mye penger. Produktene ble utviklet i en fei og var rett og slett ikke gode nok. Hverken Atkins eller andres. Utstrakt bruk av kunstig søtstoff fikk frem at flere enn ventet reagerte på disse. Folk spiste lavkarbo produkter og vekta stanset opp. Det blir de ikke populære av. Smaken var også så som så....... Mange produkter smaker utrolig vondt. Hvilken idiot var det som trodde av lavkarbo folk ville akseptere hva som helst bare de fikk spise sjokolade, pasta og supper og all slags ferdigmat ??? Jeg har aldri anbefalt produktene (selv om jeg innrømmer å ha brukt dem av og til), og har flere ganger sagt at Atkins ville snudd seg i grava om han visste hva de gjorde med livsverket hans. Tror ikke gamlefar hadde blitt overrasket over hva som har skjedd. Han må jo rotere skikkelig..... (dette er ikke ment respektløst altså, men en talemåte) Han har alltid sagt at "ren mat" er det beste. En ting er iallefall sikkert. Dietten har funket for mange i over 30 år, den slutter ikke å virke fordi om lavkarbo-produktene forsvinner. Snarere tvert i mot - jeg håper de forsvinner og at folk kommer tilbake til "basic" og skikkelig mat isteden for bar'er og mixer ! Og forresten er soya protein brødet til Torkil 100% bedre enn det man kan lage av Atkins Bakemiks !! Det blir bare bedre og bedre