Vis enkelt innlegg
Gammel 29-03-11, 11:21   #6818
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Idarull, her.

Hva kan jeg gjøre med sorte prikker i ansiktet? Kan de bli borte hvis jeg spiser renere mat og drikker mer vann?

Sorte prikker er tette porer, altså støv og forurensning har lagt seg på toppen av porene. Enten bestiller du deg en rensetime hos hudsalong (anbefales), eller så åpner du porene dine ved å ha ansiktet over en balje med kokende vann - altså ikke OPPI - men kun i dampen i noen minutter. Vask så hendene dine og klem ut de sorte prikkene forsiktig. Bruk en god rensekrem på ansiktet etterpå, litt hudtonicvann og deretter en lett fuktighetskrem.

Jeg har LAAAAAAAAAAAAAAAANG erfaring med sorte prikker fra da jeg var på din alder - og siden jeg ikke alltid tok meg tid til å dampe opp ansiktet først og være forsiktig, har jeg fått noen "store" porer som i dag nesten 20 år senere vises Derfor jeg anbefaler at du går til en salong og får det gjort profesjonelt - bør ikke koste mer enn rundt 500 kroner for kun rens og utklemming

De blir nok ikke borte av å drikke og spise riktig - de er et resultat av forurensning av huden. Du kan forsøke å rense huden din hver kveld før du legger deg - slik at du unngår at det hoper seg opp såpass at det blir sorte prikker og tette porer

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/