Vis enkelt innlegg
Gammel 29-03-11, 11:14   #33
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Ingen bombe, men lell … Om aspartam

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg er *lalala* og stikker fingrene i ørene fordi at jeg ikke bryr meg om å lese slik informasjon. Har da lest den 10.000 ganger før.... Samma greia, om og om igjen. Jeg VET at aspartam ikke er bra for meg. Akkurat som E-stoffer, for mye ditt, for mye datt, for lite av det osvosv. Hadde det kommet klare og tydelige bevis på at dette er noe som kommer til å skade nervesystemet mitt, så klart jeg hadde sluttet, men det finnes ikke, så da ser ikke jeg på det som en fullstendig sannhet heller.

Noen er mer utsatt og reagerer dårlig på ditt og datt, enn andre og det gjør seg ganske tydelig og klart etterhvert. Dette har ikke jeg merket noe som helst til, så jeg koser meg med et glass Pepsi Max i ny og ne, uten å få helt angst og føle meg som en selvmishandler av den grunn. Ikke føler jeg meg som en uopplyst, ignorant *lalala`er* heller.

Hehe, jeg regnet med å få reaksjoner på den

Men selvsagt, hvis du har lest det samme før (bortsett fra at du jo ikke kan vite om det er det samme om du ikke leser det ...), så er det jo ingen grunn til å lese det igjen. Og tar du et valg basert på den informasjonen som foreligger, så er du selvsagt ikke ignorant!

Det finnes nok forskning som understøtter dette, kanskje til og med som beviser det, men som med all forskning, så må man ta stilling til hva man selv vil velge å støtte seg på. Det er lite entydig forskning på noe som helst her i verden. Og det vil neppe noen gang bli det heller.

For meg er det viktigste prinsippet her "føre var" - å ikke få i seg mer stoffer enn nødvendig som kan hope seg opp i organismen og gi langtidsvirkninger vi ennå ikke kjenner til.

Når det gjelder å få angst av å kose seg med Pepsi Max, så er jeg helt enig - ingen grunn til det. Det er til og med mindre farlig å røyke hvis man slapper av og koser seg med det enn hvis man går rundt med angst for kreft osv. Jeg for min del får overhodet ikke angst av å tenke på aspartam, det har ingenting med saken å gjøre ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat