|
Sv: Ingen bombe, men lell … Om aspartam
Opprinnelig lagt inn av nellie, her.
Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg er *lalala* og stikker fingrene i ørene fordi at jeg ikke bryr meg om å lese slik informasjon. Har da lest den 10.000 ganger før.... Samma greia, om og om igjen. Jeg VET at aspartam ikke er bra for meg. Akkurat som E-stoffer, for mye ditt, for mye datt, for lite av det osvosv. Hadde det kommet klare og tydelige bevis på at dette er noe som kommer til å skade nervesystemet mitt, så klart jeg hadde sluttet, men det finnes ikke, så da ser ikke jeg på det som en fullstendig sannhet heller.
Noen er mer utsatt og reagerer dårlig på ditt og datt, enn andre og det gjør seg ganske tydelig og klart etterhvert. Dette har ikke jeg merket noe som helst til, så jeg koser meg med et glass Pepsi Max i ny og ne, uten å få helt angst og føle meg som en selvmishandler av den grunn. Ikke føler jeg meg som en uopplyst, ignorant *lalala`er* heller.
Ja, men nettopp. Du VET det! Det må da kunne gå an å si fra om hva man selv har erfart, eller hva man har lest om f.eks aspartam uten at noen skal hyle ut om at de tar fra dem gleden ved kosen deres. Jeg tror ikke Frøy mente at alle som likevel spiser/drikker ting med aspartam i er ignoranter, altså. Det er vel akkurat det å faktisk ta det bevisste valget. Noen tåler det fint, og klarer ikke minst å begrense seg, mens andre igjen reagerer sterkt på det, samt at de ikke klarer å begrense seg. Synes det er veldig ok å vite hva som gjør dette, og hva konsekvensene blir. Hender jeg drikker en flaske Cola Zero når jeg er så fyllesyk at jeg tror døden er eneste alternativet. Men jeg føler meg crap etterpå. Og dette gjør jeg med viten og vilje, enn hvor sjeldent.

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|