|
Sv: Ingen bombe, men lell … Om aspartam
Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.
Jeg synes det er viktig å bli opplyst, jeg. Både om ren fakta og andres erfaringer, så kan man ut fra dét ta en egen avgjørelse
Signerer på det!
For meg blir det litt sånn *lalalala* mens man holder seg for ørene å ikke bry seg med å lese slik informasjon, men det er selvsagt opp til hver enkelt. Uansett lever vi i historiens mest kjemiske tidsalder, med hundrevis av forskjellige kroppsfremmede stoffer som vi utsettes for og som er i kroppene våre ... Jeg prøver i alle fall å begrense mitt eget frivillige inntak av stoffer som kan føre til nerveskader, hjerneskader og skader på reproduksjonssystemet, blant annet ...
Ja, og så blir man altså antagelig like feit av lettbrus som av sukkerbrus. Sukker er i det minste noe kroppen kjenner og kan bruke ... Skal jeg en gang hvert jubelår ha brus, så drikker jeg mye heller en vanlig cola. Jeg blir kvalm og føler meg rar når jeg drikker lettbrus, og synes ikke smaken er noe særlig heller ...
Derimot elsker jeg Läkerol salmiakk som dessverre har aspartam ... og har vel vært litt*lalala* når det gjelder det, og når jeg får kloa i det går det fort med en pakke eller to ... Men spørs om jeg skal revurdere det nå gitt 
|