|
Sv: Gjør deg bikiniklar med Drevon
Har heller aldri spist så mye god mat på "slankekur" før. Herregud, fløtestuet sopp og hvitløkssmør, feite sauser, herlige biffer osv, osv...... Kan ikke si det var den samme schwungen over GR tiden min for mange år tilbake, da var det sponplateknekkebrød uten smør og med mager kalkunskinke på... Det var virkelig en fest for smaksløkene....
Var medlem på VK før jeg oppdaget lavkarbo, og har irritert meg mye over svarene hans. Synes at han kan være skikkelig nedlatende, og helt uten evne til å ta inn over seg at det faktisk finnes mennesker her som har fått et helt nytt liv etter å ha lagt om kostholdet sitt til lavkarbo. Han bare fnyser av sånt, og har en tendens til å latterliggjøre våres erfaringer.
Han skulle bare visst selv hvordan det er å ha vært såkalt sykelig feit i mange år, og omsider i godt voksen alder kjenne hvor godt det er å få kontroll over matinntaket og ikke lenger være styrt av maten. Kjenne hvor godt det er at vekten går ned, energien går opp, både fysisk og psykisk har det vært en gedigen opptur å kaste karbohydratene ut vinduet. Det vitner ikke om stor kompetanse når man er så lite ydmyk at man ikke kan ta til seg ny kunnskap, men tviholde på det man har lært for 30 år siden, og nekte å innse at han kanskje ikke sitter inne med den hele og fulle fasiten.
|