|
Sv: Hvilken tittel er best?
Opprinnelig lagt inn av Kula, her.
Ja, jeg har også alltid reagert på at BH-reklamer, spørsmål om amming, gynekologer og menopausale temaer henvender seg bare til ett kjønn. Skikkelig politisk ukorrekt.
-
Mulig det ikke er slik i DITT liv, men i mitt så kan mennesker spise det samme uavhengig av kjønn (lavkarbo for kvinner), etnisitet (lavkarbo for negre), klasse (lavkarbo for rike), rualitet (lavkarbo for bygdefolk) og alder (lavkarbo for deg mellom 50 og 52 år).
JEG ser INGEN grunn til å skape forskjeller eller forskjellsbehandle mennesker etter disse eller andre kategorier med unntak av om det er høyst nødvendig. Ei heller å klassifisere uten at det er nødvendig.
Det er ikke noe problem å få til god markedsføring mot en gruppe uten å ekskludere en annen. Derfor ser ikke JEG noen grunn til å ikke gjøre dette.
Å si en er feminist er forøvrig så politisk ukorrekt en kan få det. Det er alltid noen som skal kritisere eller komme med teite sammenligninger. Gjør DU det samme om noen sier de kjemper mot diskriminering, jobber for sosial utgjevning mellom fattige og rike, eller ønsker å gi de på bygda like gode muligheter som dem i byen?
JA det er noen forskjeller mellom ulike kategorier mennesker, men hvorfor gjøre de større enn de er? Hvorfor ekskludere?!
|