Vis enkelt innlegg
Gammel 28-03-11, 20:52   #6807
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Sitter og leser om fettfestival og fakirmetode - og ser at man skal regne prosenter av proteiner. man skal ha ett gram protein pg kg, så da skal vel jeg ha 114 gram proteiner.

MEN- hvordan finner jeg ut hva jeg skal spise for å få 114 gram proteiner? Regner med det er kjøtt? Dersom jeg spiser 114 gram kylling - har jeg da spist 114 gram protein?

Protein finner du i kjøtt, fisk, meieriprodukter, nøtter m.m. Svært mye av det vi kan/skal spise inneholder proteiner.

100 g kylling inneholder 23,8g protein. Se f.eks matvaregudien.no. Her kan du legge inn mengde og "sende" til din tallerken så ser du næringsinnholdet.

Ellers kan du jo legge inn det du spiser på diett.no og se næringsfordelingen dag for dag. Det er bare og registrere seg som bruker (gratis) så kan man legge inn alt man spiser og få en god oversikt fra dag til dag. Bare vær litt obs på at næringsinnhold ikke stemmer for alle matvarer så det kan være greit å dobbeltsjekke.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose