Vis enkelt innlegg
Gammel 28-03-11, 20:52   #6806
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Sitter og leser om fettfestival og fakirmetode - og ser at man skal regne prosenter av proteiner. man skal ha ett gram protein pg kg, så da skal vel jeg ha 114 gram proteiner.

MEN- hvordan finner jeg ut hva jeg skal spise for å få 114 gram proteiner? Regner med det er kjøtt? Dersom jeg spiser 114 gram kylling - har jeg da spist 114 gram protein?

Å nei, så enkelt er det selvfølgelig ikke! Vi må finne frem næringsinnholdtabellen igjen og der står det at feks kyllingfilet inneholder 24g protein pr 100g kjøtt.
Og for å gjøre det enda verre, inneholder forskjellige deler av kyllingen forskjellig mengde proteiner!