Vis enkelt innlegg
Gammel 28-03-11, 20:14   #23
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Medlem siden: May 2008
Alder: 45
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Jeg pøøøser på med godis i helgen! Flere?

Jeg sier ikke at man ikke skal kose seg med mat eller andre ting å spise, men det jeg vil frem til er at man kan gjøre så mye annet sammen med familie og venner som ikke involverer mat og snop. Jeg kan gjerne ha en spillkveld (kortspill/brettspill) med venninner uten at vi må servere noe på bordet. Har man servert noe, laget middag osv så skal man selvsagt kose seg, men det jeg mener at mat/snop ikke MÅ være tilstede for at man skal kose seg, noe jeg tror er veldig vanlig og har vært vanlig for meg også stort sett hele livet. Jeg prøver selv å lære meg at jeg kan kose meg på andre måter enn at noe skal spises.
Jeg har ikke arrestert deg for at du spiser div kunstig søtning, så lenge du føler at det ikke er noe problem for deg så må du selvsagt bare gjøre det og tittelen din er nok rimelig misvisende ja om du spiser ett kakestykke på lørdagskvelden

Jeg har pr dags dato aldri laget annet enn middag og et brød fra oppskriftene her inne, jeg tenkte som så at jeg orker ikke å lage kake og ha i hus for jeg vet at ett kakestykke ville trigget mitt søtbehov og gjort at jeg enten hadde spist ett stykke i løpet av uka eller helga etter og jeg ønsker ikke å putte i meg selv for mye kunstig søtning, dette av to grunner. Kroppen tåler det ikke så godt og den har absolutt ikke godt av det.

Men hvorfor får du dårlig samvittighet av å spise lavkarbogodiser? Hvis du spiser det for å kose deg så ser jeg ikke helt poenget med å spise det om følelsen du sitter igjen med er dårlig samvittighet og at du føler deg syndig, nyt heller det du velger å spise er min mening