Vis enkelt innlegg
Gammel 28-03-11, 19:47   #19
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fakirbiff - ikke vellykket ...

Du kan godt i ha i litt fiberhusk om de blir for løse, det trekker til seg litt fuktighet. Ellers er det et lurt å la hele deigen stå i kjøleskapet natta over, og la den bli romstemperert før du steker den opp. Da får den "satt" seg litt, og smaker rett og slett bedre, og er fastere. Om den ikke er iskald når du steker, så har jeg også inntrykk av at den ikke brenner seg så lett. Dette har jeg fått streng beskjed om fra min far. ALT kjøtt skal være romtemperert før man steker det!
Bytt ut en liten klunk av fløten med farris, og de blir ekstra saftige!
Ikke minst er det viktig å smake på deigen underveis. Jeg vet noen synes det er litt nasty å skulle spise rått kjøtt, men det er faktisk ikke så verst! Jeg smaker ALLTID på maten underveis, ettersom jeg eksperimenterer mye med krydder.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat