Vis enkelt innlegg
Gammel 28-03-11, 18:55   #16
EmilyB
Medlem

Medlem siden: Aug 2009
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bearnaisesaus og pepsi max-spørsmål

Opprinnelig lagt inn av TonjeKB, her.

Og jeg har gått ned 18 kg på å spise helt vanlig saus også.. Så alt avhenger vel hvilken kosthold du legger deg på, din egen kropp og hvor mye du evnt trener

Enig i det. Mye avhenger også av hvor langt unna idealvekten du er. Da jeg la om kostholdet mitt gradvis til lavkarbo, spiste jeg grovt brød, posesupper og frukt. Jeg gikk likevel ned i vekt. Men jo nærmere man kommer idealvekten, jo vanskeligere hadde det blitt om jeg skulle fortsatt med det. Desuten, og det er det som er viktigst for meg, er ikke posesupper og ferdigmat spesielt sunt. Ikke smaker det så godt som mat laget fra bunnen av heller. Også er jo spørsmålet om man vil ned i vekt for enhver pris, eller om man ønsker å tenke sunne valg.

Det som fungerer for meg, er ikke det samme som kanskje ville fungert for en annen. Vi er en god miks av gener, hormoner etc og beveger oss ulikt, spiser ulik mengde mat m.m. Det er utrolig mange faktorer som spiller inn, og det beste man kan gjøre er å hente noen råd her og der, men prøve seg fram. Det er kun din egen kropp som kan gi svaret på hva som funker for din vektnedgang.

EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat