Opprinnelig lagt inn av Searynox
Hei!
Masse fin info her, har nettopp blitt medlem.
Går som sagt på ketolysekuren, og får skikkelig sukker-kick iblandt! Da hjelper det å spise jordbær med fløte og søtningsmiddel i, men jeg leter febrilsk etter no godis jeg kan spise :P Selvfølgelig ikke i store mengder.. men noe med lavt karbohydratinnhold som kan slukke det sukker-kicket jeg får iblant. Ikke tilfeldigvis noen som har kommi over en lav-karbohydrat-sjokolade?  
-Silje
Hei Searynox!
Velkommen skal du være!
Jo, Atkinssjokoladene inneholer jo bare ca 2g karbohdrater pr stk.! De kan du gjerne spise en av, av og til, hvis du absolutt må ha sjokolade, men regn med at magen gir lyd fra seg! 
En annen ting er at Ketolysekuren er en kur. Det er lurt å venne seg av med sjokoladespisningen mens en går på kuren, søthungeren blir mindre etter hvert og det blir lettere å holde seg unna den når kuren er ferdig. (Tar du ketolysetablettene, forresten? De minsker også søthungeren. )
Det er mye lurere å gjøre som du alt har gjordt,- spis litt bær med fløte. Du kan også lage gele eller fromasje etter boken,- med en kremklatt på, smaker det kjempegodt.
Confecta har også noen sjokoladedrikker med ca 5 - 6 g karbohydrater pr. 2 dl ferdig drikke. Det er jo litt mye , men sparer du litt på dagskvoten en dag, bruker det å gå bra, og de smaker veldig godt!