|
Sv: Hvordan kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt?
[quote=Maryrose;1068498]Oj, her var det kommet mange svar! Tusen takk!
Opp til 3000 kalorier, Maylinn?? Oj, gjelder dette de som skal ned mest eller generelt? Hvorfor er spranget så stort, fra 1500 til 3000? Kunne de som spiser 1500 gått ned like mye eller mer om de spiste 3000? Tenk å kunne fråtse så mye i godsakene og allikevel gå ned, en drøm!
quote]
Grunnen til at det er så stort sprang er at en mann på 1.90 og som veier 120 kilo spiser ikke det samme som ei lita dame på 1.60 som kanskje ikke veier mer enn 75 kg. Jeg måtte ta kontakt med ernærings fysiolog, for jeg var på vei til å gi opp hele opplegget, jeg følte meg kjempe dårlig. Men nå føler jeg meg helt fin I en periode lå jeg mellom 1500 og 1800 kalorier, da stoppet vekten helt opp! Jeg må opp på ca 2300-2500. Da vår jeg i meg nok grønnsaker, proteiner som passer akkurat min vektnedgang... Vil tro at det er ganske generelt, akkurat fordi at vi er så forskjellige. Tja, jeg veier nå 87 kilo og skal ned til 70 kilo, vil ikke si at det er så enormt da... men startet på 98 kg for to måneder siden. I mitt tilfelle tåler ikke jeg store mengder sukker alkoholer, da legger jeg faktisk på meg! Jeg tror at det viktigste er å få hjelp av fag personel, slik at man føler seg mere trygg.
|