Vis enkelt innlegg
Gammel 28-03-11, 11:34   #11
Nurk
Medlem

Nurk sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Sørlandet
Nurk er ny på veien

Sv: Jeg pøøøser på med godis i helgen! Flere?

Jupp, du sier mye lurt Fungirl, og jeg er i grunn veldig enig med deg (og deg, Antionette) om at en hel del av poenget med kostomlegging er jo å komme seg vekk fra de gamle vanene - som for min del besto av massevis av snop hele helgen.
Nå sier jeg jo her at jeg pøser på med søtsaker fortsatt, men i form av sukkerfritt og som ikke påvirker vekten min...MEN jeg klarer å la det være! Det er ikke lenger sånn at jeg MÅ! For hadde jeg "måttet",så hadde jeg også mumset uken lang...
Tidligere var det stoor fare for at jeg tok meg en kvikklunsj en onsdags kveld hvis jeg "følte for det", eller heiv innpå med litt is når jeg var sliten. Sånn er det ikke lenger.

Jeg har ikke lenger en umettelig apetitt, ei heller stort søtbehov - MEN jeg mener, selvom noen er uenig med meg, at mat selvsagt kun er en nødvendighet, men at man kan virkelig kose seg med mat også. Jeg syns absolutt mat skal være kos, og ikke bare en nødvendighet, men det gjelder jo da å tenke "riktig" ifht kosthold - og ikke pøse på med chips og smågodt en kveld. For min del, så handler helgekosen min (sukkerfri, som nevnt) litt om familieliv, avslappning og kos.. Og jeg har IKKE tenkt å tilbake til gamle vaner senere - jeg har jo tross alt funnet bøttevis med supre oppskrifter som er lavkarbo hehee....

Jada, det er sikkert HELT feil å kose seg litt ekstra i helgene, men for min del funker det og jeg har lite lyst til å kutte litt snadder helt....Men det er meg, da - og nå. Kanskje jeg endrer mening etterhvert.

Men...hvorfor, hvis det er så fryktelig galt, er det daglig mange nye oppskrifter på kaker og snacks her inne da...og hvorfor går folk ned i vekt til tross for at de spiser søtsaker på lavkarbo? Jeg syns uansett ikke det er snakk om å "gå tilbake til gamle vaner når vekten er nådd"...dette handler om en livsstils-ending. For meg er det ikke en "kur" som varer 2 mndr, og så er jeg tilbake som før...Niks..