|
Sv: Hvordan kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt?
Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.
Unnskyld så mye at jeg blander meg her nå. Men jeg har vært i samtale med ernærings fysiolog angående min ketolyse kur. Å 1800 kalorier er ikke for mye på ketolyse. Dette er ikke fra meg, men fra fag personel
Jeg har lest en del om ulike tilnærminger til LCHF-dietter og kan ikke huske at det har sått noe om et tak på antall kalorier man skal spise. Jeg har fått inntrykk av at dette er underordnet og at poenget er å ha et visst forhold forhold mellom fett og karbo. Da skal fettforbrenningen gå av seg selv og man går ned selv om man spiser for mange kalorier ift til andre slankekurer. Selvsagt innen rimelighetens grenser. Når man spiser mye fett, går jo automatisk kaloriene raskere opp.
Etter en tid på under 1600 kal kjenner jeg at den 'gode' gamle fysenheten kommer snikende, og jeg har da også hatt et par sprekker. Surt! Dette opplevde jeg ikke da jeg spiste 1800 kal. Jeg begynner virkelig å miste motet nå og føler at heller ikke denne dietten passer meg og min gjenstridige kropp. Er kjempefortvilet!
|