|
Sv: Hvilken tittel er best?
Likte begrepet "feminin lavkarbo" DEN boka kunne jeg kjøpt. Ville ALDRI kjøpt en av bøkene med de andre titlene av flere grunner. For det første min politiske holdning til likestilling. Jeg mener det er unødvendig å henvende seg kun til ett kjønn. Ved å bruke feminin så sier det noe om HVEM dere vil nå tak i uten å ekskludere noen.
Ellers så synes jeg det meste er bedre viss en sier hvem først og hva etterpå og har så få ord som mulig i tittelen.
Kan og ta en kort analyse av hva JEG konnoterer ved de ulike titlene.
1)Lavkarbo for damer
Denne boka er for damer over 50 år. Ser for meg noen damer med stort smil og med grått krøllete hår. Inneholder oppskrifter på kjøttkaker og koteletter.
2)Lavkarbo for jenter
Denne boka er for ungdommer og henvender seg til jenter under 25 år. Inneholder oppskrifter på lavkarbokaker, pizza, lasagne og tapas. Gjerne til venninnekvelder etc.
3)Lavkarbo for henne
Konnoterer det samme som 2), men alle oppskriftene er for en person. Henne er for meg bare en person. Det er heller ikke meg. JEG har ingen "henne" følelse ovenfor meg selv. Jeg kan se på meg selv som "kvinne", "dame" og "jente", men ikke henne.
4)Lavkarbo for kvinner
De i mellomsiktet. Omfatter de som ønsker å være 30. Gjerne i småbarnsfasen.
|