Vis enkelt innlegg
Gammel 27-03-11, 12:02   #3
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Useparert melk

Tja det er litt vanskelig og si. Jeg har aldri sett en sånn oversikt, men bonden jeg jobba hos snakka om at melk fra tanken, som vi sier, har ulike kvaliteter fra premium og nedover. Den er klassifisert utifra næringsinnhold og bl.a. fettinnhold. Dess mer fettrik og næringsrik, dess bedre klassifisering og betaling. Kan du ikke spørre bonden (ettersom det sikkert er vanskelig å få kua i tale mener jeg ) om han vet noe. Eller så går det kanskje an å spør Tine?

Er nok ikke så rart at slike tall ikke ligger ute for det er faktisk ikke lov å selge upasteurisert melk her i landet og jeg tviler på om folk flest ville hatt melk som ikke er homogenisert (den skiller seg). Selv er jeg av den oppfatningen at ubehandlet melk rett fra kua eller tanken er mye bedre enn den behandla kartongmelka.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat