|
Sv: Skeie ut en helg i påsken
Kan du ikke skeie ut litt "med måte", da? Jeg vet jo ikke hvordan du reagerer hvis du plutselig hiver i deg mye sukker, men vet at jeg blir veldig dårlig - og ikke bare i magen. Jeg blir slapp, verk i kroppen og kvalm - det skjedde når jeg "skeiet" ut forrige søndag også. Husker ikke akkurat hvor mange karbo jeg spiste da, men tror det var rundt 130 - og det er jo heller ikke spesielt mye. Det var nok rullekake med krem som ble "too much".
Hvis jeg hadde hivd innpå en pose med smågodt, som jeg kunne tidligere, hadde jeg nok vært dårlig fremdeles..
Sånn rent bortsett fra det, så kan det være vanskelig å komme tilbake i ketose. Min erfaring er iallefall at når jeg har spist litt for mye så kommer søtsuget tilbake og jeg må bruke tid på å bli kvitt det igjen.
Men den eneste som bestemmer er du. Vil du virkelig ha smågodt, ja - så spiser du det de dagene i påsken. Jeg ville ikke gjort det.
Jeg må innrømme at hvis jeg virkelig har fyst på noe, så har jeg spist det innimellom - men i begrensede mengder så jeg ikke blir dårlig.