Det kom ut av formen til slutt !!
Det er fremdeles litt lunkent, men jeg kunne ikke holde meg.
Vekt: 1200 gram
Fitday data:
Total: 4708 Fat:362 3258 73% Sat:33 297 7% Poly:86 774 17% Mono:107 963 22%Carbs:151 152 3% Fiber:113 0 0%Protein:261 1044 23%Alcohol:0 0 0%
Jeg skar en skive som var ca 1.25 cm tykk. Det gir 21 skiver og pr brød og 2 netto karber pr skive. Bonusen er at det også blir 12 gram protein pr skive !!
Det smakte mye bedre enn klibrødet, men det var noe som manglet smaksmessig. Jeg hadde to teskjeer mineralsalt i, det var muligens litt lite. Erfaringsmessig vet jeg at grovbrød faktisk kan smake bedre når det er helt kaldt. Så jeg skal prøve en skive til frokost i morgen. Tror det er mer enn nok med en skive. Jeg er stappmett nå !!
Konklusjon:
- hvordan skal jeg få det ut av formen ??
Med litt lirking gikk det fint)
- hvordan smaker det ? Bedre enn noe annet lavkarbo brød jeg har smakt (også bedre enn Fedons !!!) Litt mer salt neste gang.....
- var det det dumt gjort å bruke linfrø som var utgått på dato ? Merka ikke no til det nei
- hvor tungt er det ?
1200 gram
- hvor mange skiver får jeg ut av det ? 21 stk. i den tykkelsen jeg vil ha !!
- hvor mange karber pr skive ? (Hele brødet har 38 netto karber) 2 netto karber
Kan sikkert skjære tynnere skiver for å få ned karbetallet, men det er ikke noe mål i seg selv.
Nå skjærer jeg det i skiver før jeg fryser det......  4 skiver om gangen i kjøleskapet