Tråd: Lei nå
Vis enkelt innlegg
Gammel 26-03-11, 17:38   #14
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lei nå

Opprinnelig lagt inn av Ashley, her.

Som sagt jeg sa jo, hvis du leste, at man kan bare gå en rask tur eller noe istedetfor hvis man ikke er motivert for trening

Er du ikke opptatt av å trene og eventuelt for lat så stagnerere du ofte.

Selv om dette skjedde med deg - gjelder det nødvendigvis ikke alle. Jeg synes heller ikke man skal kalle andre for "late" sånn generelt...
Vi er mange her inne som stagnerer NÅR vi trener - så vær litt forsiktig med bastante påstander som selv om de gjelder DEG - ikke gjelder alle. Du er i tillegg normalvektig - så strengt tatt blir det litt feil å sammenlikne din situasjon med noen som har en god del overvekt.

Sitat:

Pass på kaloriene også. For å gå ned i vekt må man forbrenne mer kalorier enn det man inntar, det sier jo seg selv.

Dessverre er det ikke slik at dette er like gyldig på lavkarbo som på høykarbo. Les deg opp på feks Gary Taubes "Good calories, bad calories", eller se forelesningsserien hans om samme tema - nemlig kalorier.

Sitat:

Mange som går på ketolyse må passe både karbene og kaloriene for å gå ned i vekt. Dette er ofte de som IKKE er overvektige. de raser mye fortere ned de som har en del ekstra kilo å bære på. Mye å tenke på, men fett inenholder jo masse kalorier.

Det er vanskeligere å gå ned for de som ikke er overvektige? Det sier vel seg selv... jeg forstår ikke hvorfor normalvektige nødvendigvis MÅ ned i vekt heller... Dessuten synes jeg ikke at man skal si at de med en del ekstra kilo RASER ned i vekt - for dette gjelder faktisk et fåtall. Det er viktig å ikke gi helt feil forventninger når man starter på lavkarbo - det kan gjøre frafallet unødvendig stort.

En DEL her inne må passe energiinntaket på lavkarbo - men dette gjelder slett ikke alle. Ofte er det partystoppere som stanser vektnedgang. Men som jeg sa tidligere - noen av oss må bevisst spise mindre på lavkarbo - sammenliknet med en del andre igjen som får en naturlig reduksjon i energiinntaket.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat