Vis enkelt innlegg
Gammel 26-03-11, 12:45   #6764
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Jeg lurer på om jeg kan ha brukket lårhalsen eller noe sånt. I en alder av 26 år... Og jeg har tung beinbygning... De siste dagene har jeg hatt vondt i høyre hofte når jeg går, og så har det blitt gradvis verre. Det er ikke så vondt at jeg gråter, men vondt nok til at jeg halter. Det gjør ikke vondt å stå på foten, men det gjør vondt å bevege i hofteleddet. Jeg falt veldig bra på isen for ca en måned siden, men ikke noe jeg kan huske etter det. Hva kan det være? Bare vente og se om det går over, eller gå på legevakta?

Dersom det ene benet er kortere enn det andre eller ikke lar seg rotere innover eller utover, er sjansen for et brudd stor!
Ellers ville du nok ha merket et brudd for lengst, skulle jeg tro! Selv om rarere ting har skjedd! Det skal STORE krefter til for å brekke lårbenet eller lårhalsen hos unge, friske mennesker!
Kan være du har slått på deg en betennelse eller noe, da! Høres mer sånn ut siden det gradvis blir verre!
Kan være lurt å få det undersøkt, men om en så gammel skade kvalifiserer til besøk på legevakten.............?

En kompis dro faktisk på legevakten i går pga smerter i hoften og ved siste FB- oppdatering hadde han ventet i over 5 timer!