Vis enkelt innlegg
Gammel 26-03-11, 01:25   #2
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Normalvektig, men høy fettprosent

Jeg ville ikke vært særlig håpefull når det gjelder vektnedgang på lavkarbo i din situasjon, du er i den lavere delen av normalvektig. Hvis du i stedet kan omformulere målet ditt til lavere fettmasse, økt muskelmasse og bedre helse - kan nok lavkarbo være med og hjelpe deg mot målet ditt

For det første - har du fått målt fettmassen på kroppen din så du VET at du har høy fettprosent? Den subjektive følelsen av å ha litt ekstra er ikke bestandig korrekt...dessuten må du huske på at kvinnekroppen ikke skal være skrapet for fett - fett er en viktig del av hormonbalansen.

Jeg vil anbefale at du begynner å gå raskt 30-45 minutter hver dag - etter to uker vil du bli overrasket over hvor mye strammere du har blitt. Jeg ser du sier du går mye, men her snakker jeg om ipod med favorittmusikken i høyt tempo og virkelig power-walking med aktive hender. 30 minutt hver dag gjør faktisk underverker på stramhet!

Kutt så brus, sjokolade, potetgull og alt av godterier den første uka, kutt pasta, ris og poteter (erstatt med grønnsaker i alle variasjoner) den andre uka - og halver brødinntaket ditt uka etterpå.

Imens leser du deg opp på hva lavkarbo egentlig innebærer. Bruk forumet, men les også gode blogger om lavkarbo som feks lenabeatrice.net sin Espen rostrup er lege og har også mye lavkarbo-informasjon - som er mer helserelatert.

Gode startlinker:
Arnakristins nybegynnertråd
Lavkarbo på 3 minutter

Lykke til med bedre helse!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat