Vis enkelt innlegg
Gammel 23-03-11, 20:30   #28
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 46
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Kjendisinspirasjon!

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Mitt spørsmål er bare om et kosthold med poteter, havregrøt, frukt og toast kan kalles lavkarbo? Hvis så - får vi heller være enige om at vi er uenige om definisjonen av et lavkarbokosthold

Fase1: Definitivt lavkarbo, på grensen til ketogent dersom man kutter ut belgefruktene
Fase 2: Ja, dersom det er under 150 gram karbs per dag, hvilket det høyst sannsynlig er da det er svært likt Fedon (som ligger på rundt 120 KH med et C-måltid og 2 frukt). Jeg regnet aldri på hvor mange gram KH jeg fikk i meg på en vanlig SB dag, men jeg antar det var på rundt 100 gram. Den gjetningen baserer jeg på at det var det jeg lå på da jeg spiste Fedonsk uten frukt. Jeg spiste omtrent ikke frukt på SB heller. Poteter er forresten ikke lov, men søtpotet er (om Jessica Alba spiser vanlige poteter får stå for hennes regning. Det er ikke lov på SB). Havregrynene skal være store, brødet skal være helkorn og grovt, det er lov med 2 frukt per dag, men bare visse typer frukt etc. M.a.o. Fedonmat men ikke så mye fokus på balanserte måltider.
Fase 3: Neppe lavkarbo. "Alt" er lov med måte så lenge du holder vekta og er frisk.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat