Vis enkelt innlegg
Gammel 23-03-11, 19:09   #25
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 46
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Kjendisinspirasjon!

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Det er sikkert jeg som er treg i oppfattelsen - men med potet, toast, frukt, havregryn - er dette da et lavkarbo-kosthold?

Fase 2 er veldig likt Fedon. Vanlig potet er ikke lov, søtpotet er greit. Grovt brød, brun ris, havregryn, noe frukt (men absolutt ikke alle typer) osv kan også spises. Forskjellen mellom SB Fase 2 og Fedon er, slik jeg ser det, at Agatston ikke er så nøye med balanseringen av måltidene og ikke bruker håndflatemetoden, men han er klar på at den stivelsesrike maten skal begrenses. SB Fase 3 er ikke lavkarbo, men det fokuseres på langsomme karbohydrater.

For å flisespikke litt: Det var Oprah som gjorde SB-dietten kjent for folk flest rundt 2003/2004. Men nå ser det visst ut til at SB har fått sin renessanse med Jessica Alba (som jeg knapt vet hvem er ) og "de der".

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat