|
Sv: Hva er deres typiske frokost?
Frokost for meg er som oftest egg i en eller annen form. Omelett, speilegg eller kokt. Har jeg ikke den store matlysten, men vet at jeg bør få i meg noe for det blir leeeeeenge til neste gang jeg har tid til mat, blir det en kaffelatte av smør, eggeplomme, vann, kaffe og stevia. Det metter lenge for meg. Men ofte blir det egg. Er litt av og på med hva jeg spiser. Denne uka går det i 3 kokte egg med meierismør til. Forrige uke spiste jeg 2 speilegg, med jarlsberg oppå og 1/2 avokado til, uka før laget jeg omelett til hver frokost hele uka, som stort sett også ble lunsj. Så jeg synes at det er greit å ta det enkelt. Blir også ofte egg og bacon. Da slenger jeg baconskiver i stekeovnen, hopper i dusjen, så steker jeg speilegg, så er alt klart til å nytes. Det er helt fantastisk å steke bacon i ovnen, slipper da stekesprut over komfyren:-) Omelett lager jeg også i stekeovnen. Kler bare formen med bakepapir, så steker den seg mens jeg dusjer:-) Igjen...... jeg liker det enkelt. Greit å kunne gjøre flere ting på en gang + at jeg da lager så stor porsjon at jeg har til lunsj:-) Så har jeg spart tid da også:-)
|