|
Sv: Hva er lavkarbo - for DEG?
Siden jeg ikke følger noen retning har jeg ikke satt noen øvre grense for antall g kh jeg konsumerer pr. dag. Men jeg lever for en stor del ketogent, og for meg er dette riktig. Merker fort når jeg har spist ferdigmat, eller på restaurant at kroppen faller ut av ketosen, selv om jeg velger mat som er mest mulig ren. Jeg vil tro at min kropp har ganske lav tålegrense for kh, selv om jeg unner meg noe brøderstatninger og kunstig søtning virker det ikke som dette påvirker meg veldig negativt. Derimot er jeg følsom for alle kornprodukter, og tåler stivelse fra grønnsaker bedre. Dette var meg personlig - jeg føler mye på kroppen - føles det bra med mer eller mindre kjøtt/grønnsaker/fett - og følger stort sett det jeg innbiller meg at den "forteller" meg. Da tenker jeg ikke på hva jeg har lyst på, men hva som får kroppen til å føles bra 
Det jeg legger i begrepet lavkarbo er mye mer romslig - jeg ser jo at mange har det flott på f.eks. Lindberg-kostholdet. Men jeg skiller selv mellom "lavkarbo" og "ketogent" kosthold når jeg snakker om LCHF til andre, og for min kropp er forskjellen merkbar.
|