Vis enkelt innlegg
Gammel 23-03-11, 10:55   #33
Manina
Utforsker

Manina sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 59
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Hva er lavkarbo - for DEG?

Her er jeg enig med BitTorres og Nerthus; under 72 gram karbohydrater er lavkarbo. I utgangspunktet er det Lutz' kosthold jeg følger og det som fikk meg til å begynne med lavkarbo. For meg ligger mengden lavere dersom jeg skal holde blodsukkeret mitt jevnt, rundt 50 gram. Det blir altså individuelt hva som er lavt nok for å oppnå dette. Nå vet jeg hva jeg kan spise for å holde meg på et tilstrekkelig lavt antall karbohydrater. Men, dersom jeg likevel lar meg friste og begynner å slurve litt, så blir alt mye vanskeligere, jeg får igjen søtsug og andre avhengighetssymptomer på visse matvarer. Her er det ikke bare mye vil ha mer, men litt vil ha mer...
Jeg unngår erstatningsprodukter og magre produkter. Spiser jeg youghurt, er det bare naturell gresk eller tyrkisk. Dessverre har ikke norske meierier noen god variant. Jeg prøver å spise så rent som mulig og lager maten selv så sant jeg ikke spiser borte. Dersom jeg en sjelden gang spiser kake, så er det med sukker og mel. Det er dog ikke noe godt for kroppen min, så derfor blir det svært sjelden.