Vis enkelt innlegg
Gammel 23-03-11, 10:31   #16
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 58
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Fra Ketolyse - Fedon Lindberg

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jeg vil bare kommentere at ketolyse ikke oppleves som noen ekstremdiett... du kan jo spise så mye du vil (med unntak av karbo) og man er aldri sulten...derimot vil feks Jessica Albas 1170 kalorier pr dag med masse proteiner, noe karbo og ikkeno fett (med unntak av noen få nøtter) for meg oppleves som ekstrem

Helt enig Nerthus! Eller, jeg har jo aldri prøvd ketolyse da, men jeg har prøvd noe ala Jessica Albas diett siden jeg har gått ned 25 kg på ED (vel og merke uten produktene).
Nå lever jeg mer etter LCHF med ca 50-60 gram karbohydrater om dagen. Og dette er jo bare helt perfekt! Mye enklere enn fettfattig, Lengre mett og mindre fysen. tenker nesten ikke på mat, mens på lavfett tenkte jeg mye mer på maten.
Men for folk som er vant med vanlig norsk husmannskost oppleves nok Fedon som mindre ekstremt som tillater knekkebrød, og andre lavkabor kornprodukter som fullkornpasta, ris og linser.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat