Vis enkelt innlegg
Gammel 23-03-11, 10:27   #1444
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 58
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Streber, for en fantastisk stor forskjell! Hvor mange størrelser har du gått ned? utrolig hvor mye 12 kg utgjør altså.

Jeg må innrømme at jeg stadig er inne og leser her, det er så koselig her inne Men så er dette liksom Mille sin tråd....
Men jeg synes denne tråden er et glimrende eksempel på hvordan man kan gi hverandre støtte og motivasjon i en prosess som til tider er vanskelig og tøff. Jeg har lest forskning som viser at den største faktoren for å lykkes med slanking og omlegging av kosten, er å ha en gruppe med likesinnede. Da klarer man aller best å holde vekta etter nådd mål. For meg er lavkarbo denne gruppen.
Selv har jeg avsluttet amming og gikk raskt opp 3kg.... Jeg gikk jo ned 25 kg på ED før graviditeten. Så nå er jeg i gang igjen, men jeg orket ikke tanken på ED fase 3. Så jeg prøver meg på LCHF, med ca 50-60 gram karbohydrater om dagen, samt mye mer fett enn på ED. Ost, fløte, smør etc. Ikke noe frukt, brød, knekkebrød eller andre c-måltider. Og det funker som bare det! På 3 uker har jeg gått ned fra 78 kg - 76.5. (Jeg har normal BMI ved 75 kg)
Jeg bruker oppskrifter fra boka til Hexeberg, og synes det er mye enklere enn ED fase 3c. Man er mett i lengre perioder og mindre fysen.
Så det er faktisk et alternativ når man er ferdig slanket å bevege seg i de retninger i stedet for i en Fedon retning. Greit med litt variasjon tenker jeg. Hadde bare lyst til å fortelle dette til dere, siden jeg sniker meg inn her både titt og ofte for å få med meg hvordan det går med dere alle

Lykke til videre!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat