|
Sv: Lindberg vil jo ha magre meieriprodukter - det kan vel ikke stemme?
Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.
Protein er jo viktig da.
Men hvorfor går jeg ikke ned i vekt om proteininntaket mitt blir for høyt da? 
Jeg tror det handler om en viss balanse i kroppen mellom fett, karbs og protein, som er meget individuell. Hvorfor være så bastant på ting da? Noen går ned på høykarbs, noen på lavkarbs, noen på nullkarbs og noen på høyprotein. Bottom line, man må finne den greia som funker for seg selv, og ikke hva alskens forskning sier skal fungere?
Håper du ikke mener at det er jeg som er bastant Jeg er nemlig veldig pragmatisk i forhold til fordelingen av fett og proteiner, og har aldri fulgt noen kommersiell "diett". Det er mye viktigere at man finner et kosthold man trives og kan leve med over tid enn noen prosenter den ene eller andre veien. Om det innebærer 80% eller 20% fett spiller liten rolle, så lenge man finner noe som fungerer for seg og gjør at man enten opprettholder vekten eller går ned, avhengig av hva målet er. Det første svaret mitt i tråden var jo nettopp til den som skrev at masse fett og minmalt med karber er slik lavkarbo SKAL være. Har også skrevet litt om det her: Egenkomponert lavkarbo
Det jeg har forsøkt å få frem er at det er umulig å spise f.eks. 5000 kalorier om dagen over tid, forbrenne 2000, og samtidig gå ned i vekt. Tilsvarende er vi avhengig av en viss mengde protein for å opprettholde muskelmasse og fornye celler i kroppen. Men innenfor ytterpunktene er det et hav av valgmuligheter. Håper det var litt oppklarende 
Sist redigert av Chunky : 21-03-11 kl 18:59.
|